т.:(044) 362-54-78, т/ф.:(044) 277-39-01
м.Київ, вул. Лебедєва-Кумача, 6
050-982-52-93
067-218-04-35

Каталог статей

Головна » Статті » Статті про металообробне обладнання та художню ковку

Художня ковка. Техніка та прийоми
  Ковальських прийомів художньої ковки дуже багато, вони мають певну послідовність, але, узагальнюючи можна звести їх до восьми основних:

   1. Усадка
  Якщо довжину заготовки потрібно зменшити, збільшивши її поперечний переріз, застосовують усадку. При цьому деталь нагрівають цілком, ставлять вертикально на ковадло і, міцно утримуючи щипцями, б'ють кувалдою по верхньому кінцю. Необхідно стежити, щоб деталь не гнулася, і періодично вирівнювати її.
  Прийом, коли потовщують лише частину заготовки, називається висадкою. Під час висадки нагрітою залишається лише частина, що підлягає потовщенню (кінці охолоджуються почерговим зануренням у воду). Кування відбувається так само, як і при усадці.

   2. Витяжка
  Якщо потрібно збільшити довжину деталі за рахунок зменшення товщини, її витягують. При цьому розпечений прут кладуть на ковадло і розковують кувалдою по всій довжині, періодично повертаючи його на 90 ° (якщо прут квадратного перетину). Для витяжки круглих болванок застосовують сідлоподібні лещата. У процесі ковки слід увесь час повертати деталь навколо осі. Аналогічним чином робиться розплющування в тих випадках, коли частина прута повинна мати форму пластини.

   3. Рубка
  Якщо поковки необхідно розділити на дві частини, застосовують ковальську рубку. При цьому деталь нагрівають до темно-червоного кольору, кладуть на ковадло і розрубують ударами молота по ковальському зубилу. Прорубавши поковки на три чверті, її перевертають і закінчують операцію зі зворотного боку. Процес може бути прискорений наполовину, якщо рубку проводити не на плоскій стороні ковадла, а на підсічці, вставленій в ковадло. При цьому потрібно стежити, щоб загартовані вістря зубила і підсічки не збігалися щоб уникнути пошкодження інструменту.
  Дуже часто в художній ковці деталь не прорубують наскрізь, а залишають надрубленою. Цей прийом отримує подальший розвиток: надрубленні відростки можуть бути витягнуті і перетворені на завитки, листя, квіти. Обрубка і вирубка застосовуються при виготовленні ажурних деталей зі складним силуетом (квітів, розеток).

   4. Гнуття
   Дуже часто заготовці надається вигнута форма. У тому випадку, коли деталь товста, у місці вигину відбувається спотворення заготовки - потоншення її. Це можна попередити завдяки попередній висадці ділянки, що згинається. Якщо деталь необхідно зігнути під кутом, використовують ребро ковадла або отвір в ній, куди вставляють кінець заготовки. Нагрівати можна лише ділянку деталі, що підлягає гнуттю.
   Дугоподібний вигин можна здійснити на розі ковадла, оправках або штирях, вставлених в сталеву дошку.

   5. Скручування і плетіння
   Декоративно виглядає скручений стрижень. При цьому один кінець заготовки повертається навколо своєї осі по відношенню до іншого. Один кінець прутка утримується другим ковалем або ж затискає в лещата, інший протягується в отвір воротка (потрібного діаметра) і скручується. Плетінням називається скручування декількох прутків між собою.
   При плетінні залізо слід нагрівати до яскраво-червоного або навіть жовтого кольору, щоб уникнути тріщин і розривів.

   6. Прасування
   Після закінчення підготовчої обробки заготовки її потрібно ретельно випрасувати. Однак цією операцією не слід зловживати, оскільки вибоїни від молотка, що де-не-де залишилися, надають поверхні «живий» вигляд, несуть сліди ручної обробки матеріалу. При прасуванні праска переміщається по металу поступово уздовж прутка, причому в місцях вигину поверхні можна залишати легкі межі, що надають виробу мальовничий вид.

   7. Насічення візерунка
   До однієї з заключних операцій ручного кування відноситься насічення візерунка. У гарячому вигляді зубилом на заготовку можуть бути нанесені штрихи, ламані лінії, сітка, шрифт, візерунки. Площина при цьому повинна бути відносно рівною, а при насіченні кілець слід користуватися оправкою або, якщо кільце велике, надягати його на ріг ковадла. Іноді, оброблюючи вже готовий виріб, потрібно змінити фактуру поверхні, збагатити її. Це можна зробити підбійками і пуансонами, робоча поверхня яких, стикаючись з металом, надає йому потрібну фактуру.

   8. Збірка
   Хоча в наш час саме широке поширення одержали заводські форми зварювання: дугова, крапкова, контактна та газова, в художній ковці знаходять застосування традиційні види скріплення деталей. Це - склепка, збірка на гвинтах, горнове зварювання.
  Оскільки всі ці операції відносно трудомісткі, слід уникати непотрібних перехрещувань і перетинів. Якщо потрібно скріпити два прути, що мають велику різницю в товщині, бажано механічне з'єднання клепанням або болтом, оскільки при сильному гоновому нагріванні товстого болта тонкий може згоріти. Ковальським або горновим зварюванням добре зварюється маловуглецеве залізо (0,15-0,20% вуглецю). Раніше таке залізо носило назву ковальського. Зварювання досягається розм'якшенням деталей, що з'єднуються до тістоподібного стану і подальшої проковки шва. Цей вид з'єднання має ряд різновидів – в напуск, у стик і в розруб. Тонкі прутки зварюються в стик. В напуск зварюються більш товсті деталі. Перед зварюванням кінці скошують для збільшення зварюваної поверхні.
   Якщо товщина прутка перевищує 50 мм, може бути застосоване зварювання в розруб. При цьому один з кінців витягується у вигляді клина і вставляється в іншій - розрубаний.
   Коли деталі підготовлені таким чином, їх нагрівають в ковальському горні до 1300 °. У період нагрівання залізо покривається окалиною, її усувають. Виникненню окислів перешкоджає бура, що утворює флюс. Після нагрівання до 1300 ° шлак збивають і струшують, вслід за чим починається проковування зварюваного місця спочатку молотком, а потім кувалдою. Проковку слід вести від центру до країв для вичавлювання шлаку.

Останні новини, каталоги, прайси, статті, приклади робіт компанії "Статус Груп" можна переглянути на головній сторінці. Також радимо завітати до нашого Інтернет-магазину.
Категорія: Статті про металообробне обладнання та художню ковку | Додав: Bratello (11.02.2010) | Автор: Bratello E
Переглядів: 935 | Теги: н/ж, ковка, Дизайн, Дерево, haboe, нержавіюча сталь, скло, гартування, художня ковка, сталь | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Вівторок, 20.11.2018, 13:47
Вітаю Вас Гість

Форма входу

Переклад сайту

Категорії розділу

Статті про сходи [10]
В цій категорії зібрані статті, що стосуються сходів. Тенденції у сфері дизайну, архітектури інтер'єру та екстер'єру, із застосуванням новітніх технологій виробництва сходів.
Статті про огорожі [15]
В розділі зібрані статті про перильні огорожі, огорожі терас та балконів, вікон. Новітні тенденції, матеріали, дизайн, технології виробництва тощо.
Статті про козирки [10]
В розділі зібрані статті про все, що стосується козирків. Системи кріплення, матеріали виготовлення, дизайн, технології виробництва, новітні тенденції.
Статті про металообробне обладнання та художню ковку [23]
В розділі зібрані статті про новітнє металообробне обладнання, верстати для декоративно-художньої ковки металу, технології виробництва та застосування.

Пошук по магазину


Пошук по сайту


Валюта

Кошик

Ваш кошик порожній

Теги

Наше опитування

Оцініть наш сайт
1. Відмінно
2. Добре
3. Непогано
4. Погано
5. Жахливо
Всього відповідей: 1

Новини

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0